דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טעויות נפוצות בגירושין 

מאת    [ 05/04/2012 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 2234 פעמים ]

העובדה כי אחד מהחברה שלכם התגרש לא הופך אותו למומחה בנושא. המנהג החברתי המקובל בארצנו הוא ש"אני יודע הכי טוב", ובתרבות הישראלית יש מקום רב לאנשים להביע את עצמם, כאשר התבטאות בנושאים אשר אינך מומחה בהם כאילו היית מומחה הינה דבר מקובל אשר נתפס כנורמה חברתית. הבעיה מתחילה כאשר נכנסים לתחומים רגישים באמת, כגון העולם המשפטי ודיני גירושין, שם כל טעות יכולה לעלות לנו ביוקר, תרתי-משמע. הבחירה שלנו להתייעץ עם חברים או ללכת לפי האינסטינקטים שלנו אינה בהכרח הבחירה הנכונה בכל מצב, ויש הטוענים כי רק לעיתים רחוקות. תחום המשפט הוא לקוני, יבש ומורכב משרשראות של חוקים על גבי תקנות. הגמישות בו איננה רבה, בייחוד לאחר שבמשך שנים לא מועטות ישנה עליה מתמדת בכמות הזוגות אשר חותמים על מסמכי גירושין ופונים כל אחד ואחת לדרכם. ריבוי מקרי הגירושים גרר אחריו התפתחות מאסיבית של כל התחום המשפטי בנושא (בין היתר), ומכאן ניתן להבין עוד יותר מהו גודל הטעות אשר אנו עושים כאשר אנו מייעצים או לוקחים עצה בתחום זה מאדם אשר איננו מומחה לדבר.

להלן טעות נפוצה ביותר אשר אין בה ולו שמץ מן האמת.

אשתי בגדה בי - אני מתגרש ולא חייב לה שקל!

העובדה כי בעל תפס את אשתו בוגדת בו, או אפילו אסף ראיות חותכות המעידות מעבר לכל צל של ספק כי אשתו אכן בוגדת בו, אין בכך כלום בכל הנוגע לחלוקת הרכוש, ואפילו לתשלום המזונות לאישה. כמובן שבכדי להתגרש יש לספק עילה מוצדקת לרבנות, שהם הרי הגוף הראשון והדומיננטי ביותר בנושאי גירושין, אך אין מדובר בשחרור מחובות הקובעים בחוק ותשלום המזונות לא יושפע כלל וכלל מעצם העובדה כי האישה בגדה.

אני מדברת עם העורך דין שלי והוא מעיף אותו מהבית...

היכולת להוציא אדם מביתו בצו בית משפט קיימת, אך הדבר רחוק מביצוע שיחת טלפון לעורך הדין שלכם. גם אם אתם רבים בצורה בלתי נסבלת ולא מצליחים לדור בכפיפה בבית אחד ולשהות אחד במחיצתו של השני יותר מדקה אחת, לא בקלות מוציאים אדם מביתו בכוח, וזכותו של אדם לשהות במדורו. לכן, באם יש מצב בו מי מבני-הבית (לרוב מדובר בגבר) מורחק מהבית על ידי צו-בית משפט (צו הרחקה), אזי מדובר במצב בו הובאו לידי השופט הוכחות מוצקות או ראיות מעלים חשד סביר ביותר כי ישנה סכנה ליושבי הבית אם אדם זה ימשיך להיות בקרבתם. יש להבין זאת לפני שניגשים ומגישים תלונה זו או אחרת, וגם ראוי לזכור כי תלונת שווא הינה עבירה פלילית לכל דבר, עבירה הגוררת עונש.

ישנם כמובן עוד מיני רעיונות ודיבורי סרק על כל נושא הגירושין, אך המציאות מראה כי כל מקרה הוא שונה. הדרך הבריאה יותר והנכונה ביותר לבצע תהליך שכזה הוא על-ידי פנייה לאיש מקצוע המתמחה בנושא גירושין אשר יוכל לתת לכם ייעוץ פרטני ומדויק המתאים למקרה הספציפי שלכם

זגכגכגיא ליכט, גרוש טרי וחובב כתיבה, מציג את ידיעותי בתחום הגירושים בו יצא לי להתעמק יותר ויותר במהלך הגירושין שלי. תמיכה, ייעוץ ועזרה לזוגות אשר החליטו להיפרד ורוצים לדעת איך לעשות את זה נכון ובריא ובלי מלחמות מיותרות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב